Читання
Тема: Коли щось робиш, думай і про наслідки.
«Виноградар і змія» (болгарська народна казка).
Мета: розширити знання дітей про болгарські народні казки; удосконалювати чита-цькі навички школярів; сприяти засвоєнню змісту казки; вчити складати план; роз-вивати увагу, пам'ять, спостережливість; виховувати бажання бути справжнім другом, виявляти милосердя.Обладнання: презентація до уроку, підручники, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент. - Починається урок. - Він казковий і цікавий. - Тож гостей зібрав чимало. - Повернімось до гостей - і промовим: «Добрий день!»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Відгадування голосів тварин. - Відгадайте, чий голос .
- Чи зрозуміли ви мову тварин?
- А чому?
- Де і коли ми можемо зрозуміти мову тварин? (Потрапляючи в казку, ми розуміємо мову тварин, бо вони говорять як люди.)
- Діти, а ви любите казки?
- Сьогодні ми продовжимо подорожувати країною казок.
2. Мовна розминка.
а)Вправи для дихання(дихальна гімнастика)
- Надуй повітряну кульку.
- Ах! Який аромат!
- Загаси свічки.
б) Розчитування за складовою таблицею.
- Розчитуємося .
в)Фотооко
- Тренуємо оченята.
г) Скоромовка.
- Стигле гроно винограду Ганна принесла із саду. (Повільно, нормально, швидко, дуже швидко.)
д)Читання прислів’я .
- Казка вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.
- Як ви розумієте це прислів’я? ( Так, слухаючи казки, діти чогось вчаться. Казки маленькі, а проблеми в них вирішуються великі. )
ІІІ. Повторення вивченого.
Гра «Закінчи прислів’я».
- Казки яких народів ми прочитали на уроках? Допоможуть пригадати прислі-в’я, але ви їх повинні закінчити.
а)Хто дбає, той і … (має).
б)Лисиця і сімох вовків … (обдурить).
в)Легкого хліба ніде … (немає).
2. Зустріч з казковими героями. (Політична карта).
а)- Я – Вовк із казки … («Легкий хліб»). Скажіть, якого хліба я шукав?
б)- Я – Лисичка із казки … («Лисичка»). Скажіть, кого я обдурила в цій казці?
в)- Ми – Круть і Верть із казки … («Колосок»). Скажіть, в яку гру ми грали в казці? 3. Розгляд виставки малюнків (Ілюстрації до казок)
ІV. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Зустріч з Буратіно
Отже, на сьогоднішньому уроці ми отримаємо мудрі поради, які допоможуть нам в житті бути гарним другом.
Подорож Болгарією.
Познайомимося з казкою країни, яка знаходиться на більшій відстані, ніж Росія і Білорусія. І завітаємо до невеличкої країни, з багатою приро-дою, теплим і спокійним морем. Є там безліч мінеральних джерел з цілю-щими водами. Пам’ятники культури і архітектури. Та багато виноград-ників. Ми з вами побуваємо в … Болгарії. Чули про таку країну? А може хто назве столицю цієї країни? Ні? Не зможете назвати? А я говорю, що після моєї невеличкої підказки ви самі назвете столицю Болгарії. Будьте дуже уважними. Столиця Болгарії названа жіночим ім’ям. А в нашому кла –сі є дівчинка, тезка болгарської столиці. Вона найменша в нашому класі.
Це … Софія. Молодці!
Сьогодні ми потрапимо у гості до болгарського народу. Дізнаємось, які казки читають болгарські діти.
Знайомство з назвою і героями казки.
а) Розгляд малюнка.
-В сонячну Болгарію нас запрошує (показую малюнок виноградаря) ось ця особа. – Хто це? (Відповіді дітей).
- Це виноградар. Хто такий виноградар? (Людина, яка малює виноград. Людина, яка їсть виноград. Людина, яка вирощує виноград.)
б) Відгадування загадки.
- З другим головним героєм казки ми вже сьогодні зустрічалися. І знахо-диться він в чарівній торбинці.
В’ється вірьовка – на кінці голівка.
А яка вона змія? А ви б злякалися змії. Якби зустрілися б з нею? А з казковою? (дістаю іграшкову змію)
В українських казках змія хитра, підступна тварина, а от в болгарській казці вона мудра, розумна. Змія – втілення мудрості, розуму. Сьогодні вона буде нашою порадницею.
в) Читання назви казки. Гра «Вгадай назву казки».
ГРА Я ДА Р ЗМІ ВИ І НО
3 8 4 5 7 1 6
V. Первинне сприймання тексту.
Передбачення за заголовком.
Про що розповідатиметься?
Що може трапитись?
Словникова робота.
З’ясуємо значення слів. Читаємо «луною» і думаємо, що означає кожне слово.
Виноградник – ділянка, засаджена виноградом
Розгнівалась – розсердилась
Відновити - повернути назад
Щосили – дуже сильно
Господар – власник чогось
Слухання казки (звукозапис).
Чи справдились ваші сподівання?
VІ. Робота над темою уроку.
1. Читання І частини.
а)гра «Блискавка»;
(один змія купа став узяв випила молоко кухоль каміння золотий виноград)
б)читання «гудінням»;
в)відповіді на запитання:
- Яке добро зробив виноградар змії? - Як віддячила йому змія? - А чи обов’язково платити за добро? - Знайдіть і прочитайте, як довго тривала їх дружба? – Дайте назву І частині. (Дружба виноградаря і змії. «Дорога дружби широка»)
г) гра «Наздожени слово»;
д) робота з малюнком.
2. Читання ІІ частини.
а)читання «за виноградним листочком»; б)відповіді на запитання: - Яка думка з’явилась у сина? – Який злочин вчинив син? - Яка риса характеру виявилась у цьому вчинку? – Прочитайте, як повелася змія? – Дайте назву ІІ частині. (Злочин сина. Кінець дружбі. Зрада. «Зло приносить зло». )
в) гра «Розвідники».
3. Читання ІІІ частини.
а)читання «буксиром» за вчителем; б)відповіді на запитання: - Хто першим прийшов миритися? – Чому змія не захотіла більше дружити з виноградарем? – Знайдіть і прочитайте речення, яке передає головну думку казки? - Придумайте назву ІІІ частині казки. (Дружбу не можна відновити. Колишню дружбу не відновиш. «Коли щось робиш, думай і про наслідки».) в) читання в особах ІІІ частини. - Які дійові особи беруть участь у цій частині? – Читаємо слова виноградаря, змії. - читання в особах : - рядами (автор, виноградар, змія); - індивідуально.
4. Характеристика героїв (батька і сина). Робота в парах. (добрий, турботливий, порядний, довірливий, мудра, злий, жорстокий, заздрісний, немилосердний).
5. Робота з планом. Поради мудрої змії. – Яке прислів’я підходить до кожної частини? - Відновіть послідовність.
VІІ. Підведення підсумків. Висновок. – Дружби дружбою шукають. – Буратіно усміхається.
VІІІ. Домашнє завдання. Оцінювання.
Ви працювали недостатньо старанно – руки вгору.
Ви працювали добре – руки до плечей.
Ви працювали чудово – аплодисменти.
Комментариев нет:
Отправить комментарий