Уроки читання

Читання 
Тема: Коли щось робиш, думай і про наслідки. 
 «Виноградар і змія» (болгарська  народна казка).
Мета: розширити знання дітей про болгарські народні казки; удосконалювати чита-цькі навички школярів; сприяти засвоєнню змісту казки; вчити  складати план; роз-вивати увагу, пам'ять, спостережливість; виховувати бажання бути справжнім другом,  виявляти милосердя.

Обладнання: презентація до уроку, підручники, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний момент.                                                                                                                                                                              -     Починається урок.                                                                                                                                                     -          Він казковий і цікавий.                                                                                                                                                      -          Тож гостей зібрав чимало.                                                                                                                      -          Повернімось до гостей                                                                                                                                           -          і промовим: «Добрий день!»
ІІ. Актуалізація опорних знань.                                                                                                                                                              
Відгадування голосів тварин.                                                                                                                                     - Відгадайте, чий голос .
- Чи зрозуміли ви мову тварин?
- А чому?
-  Де і коли ми можемо зрозуміти мову тварин? (Потрапляючи в казку, ми розуміємо мову тварин, бо вони говорять як люди.)
- Діти, а ви любите казки?
- Сьогодні ми продовжимо подорожувати країною казок.
      2. Мовна розминка.
          а)Вправи для дихання(дихальна гімнастика)
            - Надуй повітряну кульку.
            - Ах! Який аромат!
            - Загаси свічки.
         б) Розчитування за складовою таблицею.
             - Розчитуємося .
         в)Фотооко
            - Тренуємо оченята.
          г) Скоромовка.
              - Стигле гроно винограду Ганна принесла із саду. (Повільно, нормально,                                                          швидко, дуже швидко.)
д)Читання прислів’я .
   - Казка вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.
   - Як ви розумієте це прислів’я? ( Так, слухаючи казки, діти чогось вчаться. Казки  маленькі, а проблеми в них вирішуються великі. )
ІІІ. Повторення вивченого.
Гра «Закінчи прислів’я».
- Казки яких народів ми прочитали на уроках? Допоможуть пригадати  прислі-в’я, але ви їх повинні закінчити.
а)Хто дбає, той і … (має).
б)Лисиця і сімох вовків … (обдурить).
в)Легкого хліба ніде … (немає).
            2. Зустріч з казковими героями. (Політична карта).
                  а)- Я – Вовк із казки  … («Легкий хліб»). Скажіть, якого хліба я шукав?
                  б)- Я – Лисичка із казки … («Лисичка»). Скажіть, кого я обдурила в цій казці?
       в)- Ми – Круть і Верть із казки … («Колосок»). Скажіть, в яку гру ми грали в         казці?                                                                                                                                                                                                                      3. Розгляд виставки малюнків (Ілюстрації до казок)
ІV. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.                                                                                                                  
Зустріч з Буратіно
Отже, на сьогоднішньому уроці ми отримаємо мудрі поради, які допоможуть нам в житті бути гарним другом.
Подорож Болгарією.                                                        
Познайомимося з казкою країни, яка знаходиться на більшій відстані, ніж Росія і Білорусія. І завітаємо до невеличкої країни, з багатою приро-дою, теплим і спокійним морем. Є там безліч мінеральних джерел з цілю-щими водами. Пам’ятники культури і архітектури. Та багато виноград-ників. Ми з вами побуваємо в … Болгарії. Чули про таку країну? А може хто назве столицю цієї країни? Ні? Не зможете назвати? А я говорю, що після моєї невеличкої підказки ви самі назвете столицю Болгарії. Будьте дуже уважними. Столиця Болгарії названа жіночим ім’ям. А в нашому кла –сі є дівчинка, тезка болгарської столиці. Вона найменша в нашому класі.
Це … Софія. Молодці!
Сьогодні ми потрапимо у гості до болгарського народу. Дізнаємось, які казки читають болгарські діти.
Знайомство з назвою і героями казки.
а) Розгляд малюнка.
    -В сонячну Болгарію нас запрошує (показую малюнок виноградаря) ось       ця  особа.  – Хто це? (Відповіді дітей).
     - Це виноградар. Хто такий виноградар? (Людина, яка малює виноград. Людина, яка їсть виноград. Людина, яка вирощує виноград.)
б) Відгадування загадки.
    - З другим головним героєм казки ми вже сьогодні зустрічалися. І  знахо-диться він  в чарівній торбинці.
В’ється вірьовка – на кінці голівка.
А яка вона змія? А ви б злякалися змії. Якби зустрілися б з нею? А з казковою? (дістаю іграшкову змію)
В українських казках змія хитра, підступна тварина, а от в болгарській казці вона мудра, розумна. Змія – втілення мудрості, розуму. Сьогодні вона буде нашою порадницею.
в) Читання назви казки. Гра «Вгадай назву казки».
    ГРА   Я   ДА   Р   ЗМІ   ВИ    І      НО
       3      8     4    5      7       1     6      
V.  Первинне сприймання тексту.
Передбачення за заголовком.
Про що розповідатиметься?
Що може трапитись?
Словникова робота.
З’ясуємо значення слів. Читаємо «луною» і думаємо, що означає кожне слово.
Виноградник – ділянка, засаджена виноградом
Розгнівалась  – розсердилась
Відновити        - повернути назад
Щосили             – дуже сильно
Господар           – власник чогось
Слухання казки (звукозапис).
Чи справдились ваші сподівання?
VІ. Робота над темою уроку.
                1. Читання І частини.
  а)гра «Блискавка»;
 (один  змія  купа  став узяв  випила  молоко  кухоль  каміння  золотий    виноград)
       б)читання «гудінням»;
       в)відповіді на запитання:
- Яке добро зробив виноградар змії?                                                                                                                                         - Як віддячила йому змія?                                                                                                                              - А чи обов’язково платити за добро?                                                                                                     - Знайдіть і прочитайте, як довго тривала їх дружба?                                                                            – Дайте назву  І частині. (Дружба виноградаря і змії. «Дорога дружби широка»)
г) гра «Наздожени слово»;
д) робота з малюнком.
                  2. Читання ІІ частини.
а)читання «за виноградним листочком»;                                                                      б)відповіді на запитання:                                                                                                                                 - Яка думка з’явилась у сина?                                                                                                                                  – Який злочин вчинив син?                                                                                                                              - Яка риса характеру виявилась у цьому вчинку?                                                                           – Прочитайте,  як повелася змія?                                                                                                                   – Дайте назву ІІ частині. (Злочин сина.   Кінець дружбі. Зрада. «Зло приносить зло». )
в) гра «Розвідники».
                   3. Читання ІІІ частини.
а)читання «буксиром» за вчителем;                                                                                              б)відповіді на запитання:                                                                                                                                          - Хто першим прийшов миритися?                                                                                                               – Чому змія не захотіла більше дружити з виноградарем?                                                                                      – Знайдіть і прочитайте речення, яке передає головну думку казки?  - Придумайте назву ІІІ частині казки. (Дружбу не можна відновити. Колишню дружбу не відновиш. «Коли щось робиш, думай і про наслідки».)                  в) читання в особах ІІІ частини.                                                                                                                                                                                                                                               - Які дійові особи беруть участь у цій частині?                                                                                                   – Читаємо слова виноградаря, змії.                                                                                                - читання в особах :                                                                                                                                                                                          - рядами (автор, виноградар, змія);                                                                                                   - індивідуально.
   4. Характеристика героїв (батька і сина). Робота в парах. (добрий, турботливий, порядний, довірливий, мудра, злий, жорстокий, заздрісний, немилосердний).
    5. Робота з планом. Поради мудрої змії.                                                                                                                       – Яке прислів’я підходить до кожної частини?                                                                                                     - Відновіть послідовність.
VІІ. Підведення підсумків. Висновок.                                                                                                                                                     – Дружби дружбою шукають.                                                                                                                                  – Буратіно усміхається.
VІІІ. Домашнє завдання. Оцінювання.
Ви працювали недостатньо старанно – руки вгору.
Ви працювали добре – руки до плечей.
Ви працювали чудово – аплодисменти.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   












Комментариев нет:

Отправить комментарий